Beschrijving
Het Pieter Nieuwland College te Amsterdam (op loopafstand van het Amstelstation) zoekt een enthousiaste trajectklasbegeleider. Het Pieter Nieuwland College is een prachtige, unieke school met een grote mate van collegialiteit. Er heerst een goede sfeer, en we hebben een inspirerende mix van ervaren en jonge docenten.
Het Pieter Nieuwland College is het gelukt om de mooie Amsterdamse diversiteit in balans te krijgen. Het pedagogisch klimaat is in evenwicht en daardoor is er ruimte voor onderwijsontwikkeling. We hebben een sterke havo/vwo-populatie die veel verwacht van onze medewerkers.
Wij zoeken een trajectbegeleider voor onze nieuwe trajectklas. Deze zal starten in september 2025.
Ben jij de begeleider die wij zoeken voor onze trajectklas?
Heb jij affiniteit met havo- en vwo-leerlingen die net wat extra aandacht nodig hebben? Sta jij stevig in je schoenen, weet je van aanpakken en wil je écht van betekenis zijn voor jongeren? Kun je goed communiceren en bied je graag een luisterend oor? Dan maken wij graag kennis met jou!
De trajectklas is een rustige, ondersteunende leeromgeving binnen de school. Deze is vijf dagen per week beschikbaar tijdens schooltijd. Leerlingen kunnen hier terecht voor een rustige start of afsluiting van de dag (check-in/check-out), om tot rust te komen of om geconcentreerd aan hun schoolwerk te werken.
Als trajectbegeleider bied je ondersteuning aan leerlingen die (tijdelijk) niet volledig mee kunnen draaien in de reguliere klas. Dit kan komen door gedrags-, leer- of motivatieproblemen, maar ook door mentale of fysieke klachten. In de trajectklas werken leerlingen aan hun schoolwerk én aan persoonlijke leerdoelen. Het uiteindelijke doel is dat zij weer volledig kunnen deelnemen aan het reguliere onderwijs.
Functie-eisen
Wij zoeken een trajectbegeleider:
- die (bij voorkeur) ervaring heeft in het voortgezet onderwijs (havo/vwo),
- met pedagogische en coachende vaardigheden, gericht op het creëren van een positief en veilig leerklimaat,
- met affiniteit met leerlingen met ADD, ADHD, autisme en (faal)angst heeft,
- met een proactieve, zelfstandige en stressbestendige werkhouding,
- die doelgericht is en in staat is om rust, duidelijkheid en veiligheid te bieden'
- met een afgeronde mbo-4- of hbo-opleiding op pedagogisch gebied,
En die beschikt over een gezonde portie communicatieve vaardigheden, humor en zelfrelativering.
Arbeidsvoorwaarden
Salaris afhankelijk van eventuele ervaring
Sollicitatieprocedure
Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je motivatie en CV via Meesterbaan t.a.v. de rector Koen Bakker.
Ook op delen van de vacatrue kan gesolliciteerd worden.